December 22, 2012

2
Comment
INSPIRING KOREA I : Incheon Airport, Bong House 3, Korea Traditional House

12/22/2012

salam,
12/12/12 yg lalu (tarikh keramat tu) hingga 18/12/12 we went to seoul, korea for our family vacation. this place was choose by my adik yang tak habis-habis dengan k-pop.huh. lagipun tiba masa untuk melancong ke negara asia selepas ke melbourne (australiasia) dan istanbul (europe). 

kami menaiki MALAYSIA AIRLINES (seperti biasa) tiada airlines lain yang dapat menambat hati kami sekeluarga walaupun AIRASIA (tambang murah) tetapi service yang tidak molek (bukan nak kutuk it's reality). berlepas dari satellite terminal KLIA 12 a.m. flight delay for about 40 minutes, waiting for passengers transferring from Penang. tapi takpe kami dilayan kelas 5 bintang di dalam pesawat. 

di dlm pesawat MAS yg dilengkapi TV personal 

hiburan yang disediakan terbaik. ^_^ macam2 ada.

sarapan pagi. cheese omellete with sausage. 2 hours before arrival at Incheon Airport.

kami tiba di Incheon International Airport kira-kira selepas 6 jam 10 minit penerbangan. waktu di korea lebih 1 jam dari Malaysia. airport ini amat canggih dan cantik. suhu di seoul ketika itu ialah -7 celsius di bawah darjah beku.snow banyak giler.

memenangi anugerah airport terbaik untuk 5 tahun berturut-turut.

dari airport kami menaiki teksi sapu ke bandar seoul untuk ke hotel.tambangnya amtlah murah sekitar 70000won seteksi. lebih baik menaiki teksi kerana lebih cepat dan mudah.sampai di bong house3 kami terus check-in.biliknya amat selesa dan murah kira rm 90.00 semalam untuk seorang dilengkapi dapur memasak dan washing machine.

amat selesa dengan pemanas yang dipasang dibawah lantai.

selesai mandi dan berkemas, kami terus keluar untuk ke korea village yang terletak 5 minit dari pusat bandar.
tiada bayaran masuk dikenakan di korea village.untuk transport yang paling senang ialah train (subway) and bus yang sangatlah efficient di bandar ini. sampai di stesen terus beli kad t-money  ala-ala touch n go. ini lebih menjimatkan dri membeli tiket. kad ini boleh ditopup dan direfund jika tidak habis digunakan. disarankan beli kad children untuk semua kerana cas lebih murah dan tiada siapa akan perasankannya. kad permulaan berharga 3000won (rm 9.00).

1.KOREA TRADITIONAL HOUSE
  • naik train subway (koreal) line 4 atau line 3 (boleh dicari melalui pertukaran train)
  • turun di stesen chungmuro
  • naik ke atas dan cari bas di bas stop bas ke korea house ialah bas no.05 dan 02
  • apabila tiba di situ anniuncement akan dibuat.
  • jalan sejauh 100 meter dari hentian untuk ke korea traditional house.









sambung lagi nanti.




2 comments:

Wan Diyana said...

bestnya ^_^
nak g korea jugak! hehe :)

ASHAZMI. said...

Inspired :D Btw, sue suka baca your writing. Sempoi. Keep Going!