December 1, 2012

2
Comment
A true friend - how to find them?

12/01/2012

assalammualikum wahai para blogger-blogger yang superb sekalian. yes, seperti yang semua orang tahu saya sudah menghabiskan kertas SPM 2012 yeah. ia tidaklah terlalu susah dan tidaklah terlalu senang. just hope for the best straight A+. DOAKAN SAYA.

okey, nak habiskan sisa2 hari di zaman persekolah mula timbul perasaan-perasaan sedih + gembira tapi sedih lebih menguasai diri.yelah kan sape yang tak sedih akan berpisah dengan rakan-rakan yang terbaik kita  pernah jumpa dalam hidup ni kan? kawan-kawan yang telah bersama-sama tak kira susah atau senang. belajar sama-sama, buat homework sama-sama, tak siap kerja sekolah sama-sama, lambat sama-sama haish rindunya lebih-lebih yang sekolah berasrama macam saya ni. kawan adalah segala-galanya. there is a word 'if we want to know someone, look at his/her friends'. betul. nak kenal seseorang tengok pada kawannya atau orang yang selalu bersamanya.

adalah seorang kawan saya ni dia selalu bertanya macam mana nak cari true friend / kawan sejati. payah memang payah.kalau ade 1000 rakan tak semestinya 1000 orang itu akan menjadi true friend kite kan? ada beberapa tips yang telah saya dapat daripada pelbagai pandangan orang tentang kawan sejati.

  1. if you want a true friend just be one.
  2. a true friend laugh when you smile and cry when you feel sad.
  3. they'll always be there whenever you need them.
  4. akan sentiasa buat korang ketawa bile duduk dengan korang
  5. selalu sekepala dengan korang
  6. boleh tahu apa yang korang suka and apa yang korang tak suka.


tujelah antara tips yang boleh dikongsi di sini.kalau tak cukup carilah kat google sendiri.mereka akan sedia untuk berkhidmat dengan hanya satu klik.cewah.



2 comments:

Akma said...

yeay kita sama,dah habis SPM :) semoga dapat keputusan yang cemerlang nanti ..

Anonymous said...

akhirnya selesai.

berdoa dan bertawakal ye :)