January 5, 2017

0
Comment
Cara Nak Book Airbnb dan Promo Kod

1/05/2017
Hey guys, 

Homepage Airbnb.com
Sekarang ni memang menjadi trend untuk bercuti/berbackpacking secara murah. Salah satu perkara yang penting untuk memastikan percutian itu murah ialah penginapan. Airbnb merupakan salah satu laman web untuk menempah penginapan. Apa yang special? Ia sangatlah murah berbanding hotel/hostel dan kita boleh rasa duduk dengan masyarakat setempat/sekeliling. Even di Malaysia terdapat banyak Airbnb especially di lokasi popular seperti Penang, Langkawi etc. 

Macam mana nak book? Senang sangat: 

1) Korang kenalah daftar (signup) dahulu dan lengkapkan profil untuk memberi keyakinan kepada tuan rumah untuk membenarkan korang menginap di tempat mereka. GUNA LINK INI UNTUK MENDAPATKAN PROMOSI $35 ATAU RM157 semasa mendaftar. 

2) Bolehlah start dengan letakkan destinasi, tarikh dan bilangan guest. Boleh pilih jenis bilik yang anda mahukan. Kalau ramai boleh lah pilih satu rumah. Boleh zoom in dekat peta untuk lokasi tertentu yang anda mahukan.


3) Lepastu boleh klik dekat rumah/bilik yang anda berminat. Boleh baca secara terperinci mengenai bilik/rumah tersebut. Berapa total bayaran yang diperlukan etc. 


4) The best part is korang boleh baca review daripada orang yang pernah menetap di situ. Ini sangat berguna untuk menentukan tempat tersebut betul-betul bagus atau tidak. Selalunya decision saya untuk menginap atau tidak bergantung kepada reviews yang diberikan orang lain. 


5) Kalau berminat nak book tekan 'Book'. JANGAN LUPA untuk mengisi ruangan 'hello to your host...'. Bagitau korang daripada mana, bila nak datang, tujuan menginap. Gunakan ayat-ayat positif seperti 'we're very excited...', 'this is our first time...', 'we really hope we can stay at your place..' etc. 
And untuk payment, korang tak akan di charge selagi tuan rumah setuju untuk membenarkan korang menginap di rumah/bilik tersebut. 


SELAMAT BERCUTI!!
KLIK LOGO DI ATAS SEBELUM SIGNUP UNTUK MENERIMA $35/RM157!!

No comments: